Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een account aanmaken?
Klik rechtsboven in de website op "Inloggen" en kies de optie "Registreren".

Hoe kan ik mijn Wallet opwaarderen?
Ga naar de homepage van de website en kies dan midden onder voor "Registreer Wallet". Nu kom je op een scherm waar je het kaartnummer en de validatiecode van je Wallet kan invullen. Daarna kun je het saldo van je Wallet opwaarderen.

Waar vind ik het kaartnummer van mijn Wallet?
Het kaartnummer van de Wallet staat op de voorzijde en bestaat uit veertien karakters.

Waar vind ik de validatiecode van mijn Wallet?
De validatiecode van de Wallet staat op de achterzijde en is bij een nieuwe Wallet afgedekt met een kraslaagje.

Welke betaalmiddelen worden geaccepteerd wanneer ik mijn tegoed online wil opwaarderen?
Je kunt een iDEAL betaling of een creditcard betaling gebruiken om je opwaardering af te rekenen.

Kan ik mijn Wallet ook via mijn smartphone of tablet opwaarderen?
Je kunt de website ook op je smartphone of tablet openen om je Wallet te beheren en/of op te waarderen.

Hoe kan ik mijn Wallet blokkeren?
Je kan een Wallet die je eerder hebt geregistreerd via de website blokkeren. Log eerst in op je account, op de homepage vind je onderaan een button "Beheer hier uw Wallet(s)". Klik op de Wallet de je wil blokkeren. Je ziet nu een aankruisvakje "Blokkeer Wallet".

Hoe kan ik mijn geblokkeerde Wallet weer activeren?
Een eerder geblokkeerde Wallet kun je weer activeren door in het Wallet beheerscherm het vinkje in het aankruisvakje "Blokkeer Wallet" weg te halen. De Wallet is nu gedeblokkeerd. 
Let op: wanneer restitutie is aangevraagd voor een Wallet dan is de Wallet gedurende de afhandeling van de restitutieaanvraag automatisch geblokkeerd en kan je de blokkade niet opheffen. Wanneer de restitutieaanvraag is afgehandeld wordt de Wallet automatisch gedeblokkeerd en kan deze weer gebruikt worden.

Hoe kom ik aan een nieuwe Wallet?
Nieuwe Wallets kunnen verkregen worden bij de opwaardeerkiosken in de venue. Je kunt ook bij een bemande kassa een nieuwe Wallet verkrijgen.

Hoe kan ik het tegoed van mijn Wallet terugkrijgen?
Log in met je account en klik op de homepage op de button "Beheer hier uw Wallet(s)". Kies in het overzicht voor Opties. Nu krijg je de optie het tegoed van je Wallet terug te laten storten op je bankrekening (IBAN). Om je tegoed terug te kunnen vragen moet je profiel volledig zijn ingevuld. 
Let op: het kan enkele dagen duren voordat het tegoed ook daadwerkelijk op je bankrekening is bijgeschreven.

Hoe lang duurt het voordat het geld dat ik heb teruggevraagd op mijn bankrekening staat?
Het kan enkele dagen duren voordat het teruggevraagde geld op je bankrekening staat. Wanneer het na een week nog niet op je bankrekening staat stuur dan een mail via het formulier op de contactpagina van deze site met daarin vermeld je kaartnummer en de datum waarop je de restitutieaanvraag hebt ingediend (deze kun je terugvinden in het Wallet beheergedeelte van de website).

Het lukt niet om mijn geld terug te vragen
Om geld terug te vragen heeft u een geldig IBAN-rekeningnummer nodig. Andere (buitenlandse) rekeningen worden niet geaccepteerd. Als u daarna nog een foutmelding krijgt dan ligt dit waarschijnlijk aan de andere Persoonsgegevens die u heeft ingevuld in uw Profiel. Controleer deze zorgvuldig. Heeft u bijvoorbeeld per ongeluk uw straatnaam en huisnummer verwisseld?

Hoe lang blijft het tegoed van mijn Wallet geldig?
Er zit geen einddatum aan de geldigheid van je Wallettegoed. Wel moet het pasje na een aantal jaren worden vervangen. Het tegoed kan dan worden overgezet naar jouw nieuwe Wallet. 

Kan ik meerdere Wallets op mijn account registreren?
Het is mogelijk om meerdere Wallets op één account te registreren. Je ziet een overzicht van de in jouw account geregistreerde Wallets in het Wallet beheergedeelte van de website.

Hoe kan ik mijn persoonlijke instellingen aanpassen?
Klik rechtsboven in de website op je login naam en kies de optie "Profiel". Je komt nu op een pagina waar je al je instellingen kunt aanpassen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord veranderen?
Klik rechtsboven in de website op je login naam en kies de optie "Profiel". In het menu aan de linkerkant zie je een optie "Wijzig wachtwoord".

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik op de homepage van de website op de button "Beheer hier uw Wallet(s)". Naast de knop "Aanmelden" zie je de optie "Wachtwoord vergeten". Wanneer je daarop klikt kun je op de volgende pagina je e-mail adres invullen. Er wordt een link gestuurd naar je e-mailadres om je wachtwoord te wijzigen.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Ga naar de contactpagina van de website. De link naar de contactpagina vind je linksonder onder het kopje "Informatie". Via het contactformulier kun je de verwijdering van jouw account aanvragen. Binnen enkele dagen wordt jouw account en alle daaraan gekoppelde informatie verwijderd uit het systeem. Let op: een aan jouw account gekoppelde Wallet wordt door deze actie losgekoppeld. Deze Wallet kan normaal gebruikt worden en/of aan een ander account gekoppeld worden.